[Marcom 2021] Vali Vernea: Trebuie sa reevaluam consumatorii pentru fiecare campanie in parte. Nevoile lor s-au schimbat si acesta este principalul nostru obiectiv in fiecare zi

  1. Care sunt planurile de business pentru 2021? Cu ce obiective ati pornit anul acesta? (clienti, angajati, viziunea agentiei)

Planuri/planuri/planuri – le facem ca sa avem ce modifica pentru ca totul este destul de instabil si modificarile apar din surse pe care nici noi si nici clientii nostri nu le putem controla.

 

Bineinteles ca targetam o crestere a businessului si a ariilor de clienti carora ne adresam. Asta pentru ca, in ultimii ani, ne-am crescut mult mai aplicat capabilitatile digitale si acestea, suprapuse peste expertiza noastra in dezvoltarea campaniilor asa cum se obisnuia in vremuri “non-pandemice”, ne dau un view mult mai clar asupra lui 2021.

Am inceput sa lucram intr-un system hybrid, unde o parte dintre noi este acasa si o parte la birou, cu toate ca preferam sa fim cu totii la birou. Nu stiu daca acest lucru vine dintr-o responsabilitate crescuta sau pur si simplu pentru ca asta-i trendul si ne-am urcat si noi in trenul asta.

  1. Ce s-a intamplat cu piata de publicitate in 2020? Care au fost surprizele? Care au fost factorii care au influentat cel mai dramatic piata, in contextul pandemiei?

Daca in Februarie 2020 vedeam clar cum se va desfasura anul, stiam care sunt resursele pe care le avem si de care mai aveam nevoie, in Martie totul s-a stins, asa ca:

Ianuarie/Februarie – efervescenta/planuri/pitchuri

Martie – a venit noaptea/groaza

Aprilie – groaza este la cote maxime

Mai – incepem sa lucram pe ceea ce am regandit in timpul groazei (Martie/Aprilie)

Iunie/Iulie/August – vedem putin din normalitatea cu care eram obisnuti, ne adaptam

Septembrie – Groaza reincepe

Octombrie/Noiembrie – ne obisnuim cu groaza si dam drumul la campanii si evenimente

Decembrie – groaza este normala (ce repede se pot obisnui si adapta oamenii!!!)

  1. Ce previziuni se intrevad pentru 2021? Cum va evolua piata?

Trebuie sa reevaluam consumatorii pentru fiecare campanie in parte – nevoile lor s-au schimbat si acesta este principalul nostru obiectiv in fiecare zi.

Be Flexible – Expect the Unexpected – faptul ca suntem o agentie corect si bine proportionata ne ajuta sa fim extrem de pregatiti pentru Unexpected.

Do More with Less – mai multa munca, pe canale noi si diferite de comunicare, cu resurse mai atent selectate si cu asteptari mai ambitioase.

 

  1. Care sunt provocarile, de unde vin oportunitatile in 2021?

 

Suntem responsabili (impreuna cu departamentele de marketing) pentru stimularea cererii de bunuri si servicii care au avut foarte mult de suferit in 2020 (si asta pentru ca ne imaginam un 2021 mai putin pandemic decat precedentul).

 

Daca pana anul trecut, in cea mai mare parte, campaniile aveau si o importanta componenta digitala, din 2021 trebuie sa ne gandim cum campaniile vor avea o componenta de engagement cat mai reala, pentru ca, totusi, oamenii sunt niste animale sociale si aceasta nevoie nu dispare asa repede.

 

  1. Cum a fost pentru voi anul pandemiei? Cum ati schimbat strategia, cum v-ati adaptat, care au fost principalele schimbari in agentie?

 

2020 a fost interesant si greu pana cand noi ne-am setat mental ca trebuie sa regandim anumite mecanisme pe care le aveam in cadrul agentiei si, de asemenea, trebuie sa regandim si nevoile pe care le au clientii nostril. Dupa acest reset…totul a decurs bine.

 

Avem multe evenimente facute in mediul Online – Conferinte de Vanzari, End of Year Celebrations, Lansari hybrid etc. Evenimente cu 200/500/1200 persoane. Am incercat si am reusit sa livram experiente memorabile si asta nu face decat sa ne bucure si sa ne pregateasca pentru viitor.

 

Am castigat si primul nostru premiu (este primul premiu pentru ca este prima participare la evenimente de acest gen) la Webstock, in categoria “Best Use of Social Media Advertising” cu o campanie desfasurata 100% in mediul digital. O campanie unde, impreuna cu clientul nostru (Prodal 94), am inteles foarte bine care erau nevoile la momentul respectiv al targetului nostru – barmani in perioada de lockdown.

 

Ne-am imprietinit ireversibil cu Zoom, Microsoft teams (live events) si cu departamentele de IT ale clientilor nostri.

 

  1. Ce servicii noi oferiti clientilor? 

 

Digital/Hybrid Internal Events/Conference/Meeting, unde am putea spune ca ne-am specializat si intelegem din ce in ce mai bine care le sunt nevoile.

 

In rest, vorbim despre perfectionarea celor existente si focusul crescut pe care il avem asupra activitatii noastre in zona de digital.

 

  1. Consumatorii: care sunt efectele pandemiei asupra comportamentului de consum? Care sunt provocarile de comunicare in noile conditii?

Unii vorbesc de o posibila reintoarcere Roaring ’20s: Care vor fi cele mai importante schimbari in 2021 in acest sens?

Cred ca romanii au o memorie pe termen scurt si, chiar daca vorbim despre schimbari majore de comportament, in aceasta perioada, urmeaza sa vedem in viitor daca aceste schimbari le adoptam (in calitate de consumatori) si in viitor.

 

Cum spuneam mai sus, pentru fiecare campanie, trebuie sa ne uitam la consumatorii targetati in momentul respectiv.

  1. 2021 va fi anul…….2021. Si trebuie sa invatam din 2020 pentru a fi pregatiti pentru 2022. Hai sa le luam pe rand, pentru ca niciuna dintre predictiile date in 2020 pentru 2021 nu a fost confirmata. Stau si ma gandesc…ce s-ar intampla daca in 2021 ar pica internetul (la nivel global) pentru 2 saptamani? Murim? Nu…ne adaptam si mergem mai departe!