agentii de publicitate

[Concluziile lui 2018] Ovidiu Anghel si Razvan Vasiloiu: Anul acesta a evidentiat mult mai puternic prapastia dintre curaj si frica

2018 pe scurt

Ovidiu zice: “Un Centenar mare cu de toate, te rog!”.

 

2018 in publicitate

Ovidiu zice:  Cred ca suisul consta in dezghetarea unor branduri, care si-au asumat mesaje puternice, s-au luptat pentru o validare a autenticitatii. Pe cealalta parte, coborasul le revine celor care au suflat, mai abitir, in tot ce se putea sufla, in vremuri in care “pe la mijloc” nu mai e suficient, iar superficialul e mai usor detectat si condamnat (“fake news” e de vina).

Prin urmare, as spune ca anul acesta a evidentiat mult mai puternic prapastia dintre curaj si frica. La coborasuri as mai adauga si o aparenta degradare a publicitatii in sectorul farma, atat dpdv naming, cat si mesaje – “Prevomit Kids” cracks me up everytime; TVC-ul Carbocit, cel cu povestea mirositoare din Tico…

 

In agentie

Razvan zice: Clienti noi: CocaCola, Porsche, Sanador, Securitas.

 

Cat din atmosfera generala a lui 2018 s-a resimtit in publicitate

Razvan zice: A fost un an sensibil, unde reglementari legale, agenda publica si situatia politica au avut un cuvant mai puternic de spus in mesajele brandurilor si timing-ul campaniilor. Au fost mai multe momente de “hold” decat in alti ani, din cauze politice.

 

Cuvantul anului 

Ovidiu zice:  Sarbatoare.

 

Trenduri vedeta

Razvan zice: Cine nu si-a pus niste ochelari VR pe nas anul acesta, inseamna ca nu a iesit din casa sau ca s-a saturat de ei de anul trecut. Toate brandurile au alergat dupa noi pe strada, la festivaluri, in magazine, la petreceri, sa ne introduca in lumea lor virtuala.

 

“Purpose”

Razvan zice: Creativii nostri ravnesc mereu dupa “purpose”. Clientii au avut, ca si pana acum, preocuparile lor.

 

Politica si brandurile

Ovidiu zice:  Cred ca daca are ocazia, si mai ales daca face parte din ADN-ul brandului, legatura trebuie facuta. Oamenii raspund pozitiv atunci cand vad ca realitatea lor este inteleasa. Nu poti face asta daca ignori pur si simplu ceva ce lor le influenteaza major viata. Dar nici nu o poti forta, pentru ca risti sa te transformi din Cavalerul Dreptatii in Profitorul de Serviciu, sau sa nu iti retina nimeni oricum numele.

 

Anul centenarului

Ovidiu zice:  Cea mai ok manifestare centenarista mi s-a parut Muzeul Tricolorului de la ROM. In general, 2018-centenar nu a reusit sa ma surprinda prea tare, iar cand a facut-o a fost neplacut. Am vazut, in mare parte, doar editii aniversare, doar romani deja-celebri. Nu prea s-a vorbit despre unire efectiv, intr-un context al dezbinarii, in care tara s-a impartit cu fiecare ocazie in tabere extrem de vocale. Era loc pentru ceva maret. Nu s-a intamplat.

 

Campanii misto 

Ovidiu zice:  De pe meleagurile lor – Nike – ‘Colin Kaerpernick – Just Do It’ – ca tot vorbeam despre cat de importanta e realitatea si asumarea.

Razvan zice:  De pe meleagurile noastre –  Avon – 8ffline Martie – context bun, abordare desteapta, reala, a unei probleme care poate avea consecinte mai serioase decat credem.

 

Un strop de optimism

Razvan zice: Din punct de vedere financiar am avut un la fel de bun ca cel trecut, cand am implinit 10 ani, si am avut cel mai bun rezultat financiar.

Mai important, niciun coleg nu a plecat din “sindicat”, ba chiar au venit oameni buni, talentati.

 

Cum te pregatesti pentru 2019

Razvan si Ovidiu zic: Ne inarmam cu rabdare, pregatiti de adaptare.